Een webwinkel CMS systeem gebruiken voor het beginnen van uw webshop

Geplaatst op 28-07-2022

Categorie: Computer en internet

Wilt u zelf een webwinkel beginnen, dan kan het CMS systeem van Vrolijk Internet Services uitkomst bieden. Wanneer u webhosting afsluit en een passende domeinnaam registreert, dan kunt u dit CMS systeem eenvoudig installeren op uw eigen hosting. Heeft u nog geen eigen hosting, dan is deze samen met het script bij Vrolijk Internet Services aan te schaffen.

U kunt als beheerder inloggen in het CMS systeem en vanuit de afgeschermde omgeving allerlei aanpassingen doen. Zo kunt u de kleuren instellen van uw webshop en kunt u de koppeling met een betaalsysteem (voor het ontvangen van online betalingen) instellen via de beheeromgeving. Er bestaan verschillende oplossingen voor het ontvangen van online betalingen die u kunt koppelen. Zo kunt u Mollie of PayPal gebruiken voor het ontvangen van betalingen. Een dergelijke koppeling stelt het script niet alleen in staat om de bezoeker naar het juiste betaalscherm te sturen, ook kan het script hiermee controleren of een betaling zonder problemen is voldaan.

De klant kan producten verzamelen in zijn winkelwagen. Zodra hij de betaling wil afronden, kan hij op de winkelwagen klikken die rechtsboven wordt afgebeeld. Er verschijnt dan een overzicht van de producten die aan de winkelwagen zijn toegevoegd. Eventueel kan het aantal stuks per product nog worden gewijzigd of kan men producten verwijderen. Zodra de juiste producten binnen de winkelwagen zijn geplaatst, kan de bezoeker op een knop drukken om naar het volgende scherm te gaan binnen het bestelproces.

In dit scherm kunnen de bezorggegevens worden ingevuld. Wijkt het factuuradres af, dan kan dit ook worden aangegeven. De klant zal dan het factuuradres afzonderlijk kunnen invullen. Vervolgens kan de bezoeker navigeren naar het betaalscherm via een knop. Pas wanneer er geen problemen bij de betaling zijn opgetreden, zal een bestelling definitief zijn en zult u een e-mail ontvangen met een overzicht van de bestelde producten. U zult in deze e-mail ook het bezorgadres en het factuuradres kunnen vinden.

Zodra het bestelproces succesvol is doorlopen, zal er ook een factuur van de bestelling worden gegenereerd. De klant zal deze factuur per e-mail ontvangen. Ook zult u zelf alle facturen kunnen opvragen via de beheeromgeving. Deze facturen kunt u bijvoorbeeld opslaan op uw computer of uitprinten voor uw administratie.