Logo haaksbergerkoerier.nl


BABB na één jaar al een begrip bij Bon Boys

  Human Interest

"Tijdens de oprichting hadden we de illusie dat het mooi zou zijn als toekomstige leden zichzelf 'BABB'er' zouden noemen. Nu, nog maar net een jaar later, vloeit het woord BABB over de tong en is het al een begrip geworden."

Haaksbergen - Frank Michorius en Ramon Saksens, twee van de initiatiefnemers van businessclub Bouwen Aan Bon Boys (BABB), gaan er eens even recht voor zitten als het over 'hun' geesteskindje gaat. Vorig jaar september zag de club het levenslicht. Binnen de kortste keren waren er 21 ondernemers, die zich als lid aanmeldden. "Dat ging veel sneller en gemakkelijker dan we vooraf hadden gedacht. Inmiddels tellen we achtentwintig leden", zegt Saksens.

Sociaal karakter

Dat de club bij veel ondernemers aanslaat, komt mede door het sociale karakter dat deze uit wil stralen. "Wij willen ook wat verder om ons heen kijken. Of we op sommige momenten iets kunnen betekenen voor de inwoners van de Veldmaat, bijvoorbeeld. Maar ook willen we ondernemers met elkaar kennis laten maken en met elkaar in gesprek laten komen. En misschien kunnen we dan ook op zakelijk gebied iets voor elkaar betekenen." Het sociale karakter werd op de zondag voor het kerstweekend vorig jaar nadrukkelijk gestalte gegeven. Bedacht was de BABB-leden die ochtend thuis te verrassen met een ontbijtmand. Tegelijk werd bedacht dat het 'aardig' zou zijn evenveel cliënten van Livio Thuiszorg, team Veldmaat als leden van BABB met een soortgelijke mand te verblijden. Mede dankzij drie sponsoren (Bakker Bart Haaksbergen, Groente- en Fruitspecialist Andre Breukers en kaasboerderij De Siepe) kon dat idee gerealiseerd worden. "We hebben zorginstelling Livio gevraagd ons namen door te geven van de bij hen bekende cliënten in de wijk", aldus Michorius. "Maar Livio gaf ons een paar namen meer. Mede door de drie sponsoren konden we gelukkig bij iedereen zo'n mand bezorgen."

Naast het sociale karakter wil de businessclub de doelstellingen van de voetbalvereniging ondersteunen. Met name wordt daarbij gekeken naar activiteiten die mede ten goede komen van de jeugd. Dat kan variëren van een bijdrage voor een speeltoestel tot en met de aanleg van een kunstgrasveldje. De vereniging kan een verzoek tot ondersteuning bij de businessclub indienen.

Drie keer per jaar wordt een netwerkbijeenkomst gehouden. Saksens: "Altijd met een leuke activiteit er bij." Het afgelopen seizoen bleek dat die bijeenkomsten – met onder meer een whisky-proeverij en het bezoeken van de interland tussen Nederland en Luxemburg – een schot in de roos zijn. Voor het komende seizoen is er ook al weer een aantal leuke ideeën geopperd.

1 reactie
Meer berichten